Reklamační řád
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Bistella s.r.o.
IČO: 19515979
Sídlo: Varšavská 715/36, Vinohrady, 120 00 Praha 2
E-mail: foltismarek@seznam.cz
Telefon: +420 605 222 107
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tento reklamační řád upravuje postup uplatnění práv z vadného plnění u zboží zakoupeného u společnosti Bistella s.r.o. (dále jen "prodávající").
1.2. Reklamační řád je vydán v souladu s:
- zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
- zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
1.3. Tento reklamační řád se vztahuje výhradně na kupující v postavení spotřebitele. Na prodej zboží podnikatelům se nevztahuje.
2. Odpovědnost za vady
2.1. Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady.
2.2. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne do 24 měsíců od převzetí zboží.
2.3. Projeví-li se vada v průběhu 12 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud se neprokáže opak.
2.4. Prodávající neodpovídá za vady vzniklé zejména:
- běžným opotřebením,
- nesprávným nebo nevhodným používáním,
- používáním v rozporu s návodem k použití,
- neodbornou nebo nesprávnou montáží,
- použitím zboží v kombinaci s nevyhovujícími, vadnými nebo nehomologovanými komponenty,
- technickým stavem zařízení, do něhož bylo zboží instalováno,
- mechanickým poškozením vzniklým po převzetí zboží,
- zásahem třetí osoby nebo úpravou zboží bez souhlasu prodávajícího.
3. Uplatnění reklamace
3.1. Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu po zjištění vady.
3.2. Reklamaci lze uplatnit:
- e-mailem na adresu foltismarek@seznam.cz, nebo
- písemně na adresu sídla prodávajícího.
3.3. Reklamace musí obsahovat:
- identifikaci kupujícího,
- identifikaci zboží (číslo objednávky nebo doklad o koupi),
- popis vady a způsob jejího projevu,
- informaci o tom, kdy se vada projevila.
3.4. Prodávající je oprávněn vyzvat kupujícího k doplnění reklamace o podklady nezbytné k jejímu posouzení, zejména fotodokumentaci, videozáznam nebo popis zapojení a způsobu použití.
3.5. Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace, ve kterém uvede datum uplatnění, obsah reklamace a požadovaný způsob vyřízení.
4. Posouzení a vyřízení reklamace
4.1. Reklamované zboží bude posouzeno prodávajícím nebo jím pověřenou odbornou osobou.
4.2. Prodávající je oprávněn reklamaci zamítnout, pokud se prokáže, že:
- vada nevznikla na zboží samotném,
- vada vznikla vlivem okolností na straně kupujícího,
- zboží bylo používáno v rozporu s určením nebo návodem k použití.
4.3. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na odstranění vady opravou nebo dodáním nové věci bez vady, není-li zvolený způsob nemožný nebo nepřiměřeně nákladný ve smyslu občanského zákoníku. V takovém případě je prodávající oprávněn zvolit jiný zákonný způsob vyřízení reklamace.
4.4. Sleva z kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy přichází v úvahu pouze v zákonem stanovených případech.
4.5. Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 kalendářních dnů od jejího uplatnění, nedohodnou-li se strany jinak.
5. Předání reklamovaného zboží
5.1. Je-li to nezbytné k posouzení reklamace, je kupující povinen na výzvu prodávajícího reklamované zboží dodat.
5.2. Zboží musí být:
- kompletní,
- přiměřeně očištěné,
- zabalené tak, aby během přepravy nedošlo k dalšímu poškození.
5.3. Pokud je reklamace shledána jako neoprávněná, může prodávající požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s posouzením reklamace, pokud byl kupující na tuto skutečnost předem upozorněn.
6. Mimosoudní řešení sporů
6.1. Kupující má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.
6.2. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, webové stránky www.coi.cz.
7. Závěrečná ustanovení
7.1. Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne [doplníš datum].
7.2. Reklamační řád je dostupný na webových stránkách https://www.bistella.cz/.
7.3. Tento reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek prodávajícího.